Adakah Overwatch Cross-Platform (02.28.24)

Adalah Overwatch Cross-Platform

Ciri cross-platform adalah ciri yang besar dengan banyak pembangun menambah platform silang dari permainan mereka baru-baru ini. Permainan seperti Rocket League dan Fortnite telah mempunyai pelayan lintas platform untuk beberapa waktu sekarang tetapi baru-baru ini, Player Unkown's Battleground juga menggabungkan pelayan PlayStation dan Xbox mereka bersama-sama.

Cross-platform adalah ciri yang digemari peminat semua harapan permainan berbilang pemain kerana selalu ada satu rakan yang tidak akan menggunakan platform yang sama.

Pelajaran Overwatch Popular

  • Overwatch: Yang Lengkap Panduan Genji (Udemy)
  • Panduan Lengkap untuk Overwatch (Udemy)
  • Adakah Overwatch Cross-Platform?

    Walaupun Overwatch masih tidak menyokong cross-platform nampaknya peminat akan menerimanya tidak lama lagi. Sejak dilancarkan Overwatch pada tahun 2016 peminat telah bermain dengan pemain dengan platform bersama, menunggu hari di mana mereka akan dapat bermain dengan rakan-rakan yang menggunakan platform yang berbeza.

    Terdapat spekulasi tentang permainan lintas platform sejak pelancaran permainan ini tetapi yang paling dekat dengan pemain adalah pada tahun 2018 ketika wakil presiden Blizzard, Jeff Kaplan, yang juga ketua perancang Overwatch mengungkapkan bahawa dia sedang berbincang Sony dan Microsoft untuk mencuba dan menggabungkan pelayan tetapi sudah cukup lama dan kami belum menerima berita mengenai perkara itu sejak saat itu.

    Peminat menerima harapan baru pada bulan Oktober 2019 ketika terdapat khabar angin yang menyatakan bahawa permainan akan dilancarkan untuk Nintendo Switch dan dengan itu, Blizzard akan memperkenalkan platform silang, tetapi pemain kecewa kerana masih belum ada berita mengenai masalah ini dan kekecewaan ini membayangi pelepasan permainan di Switch, walaupun ia membawakan beberapa ciri eksklusif Nintendo Switch yang menarik seperti kawalan gerakan.

    Blizzard 'mengawasi bagaimana sistem dan teknologi permainan silang berkembang' menurut wawancara dengan pekerja Blizzard sendiri. Oleh itu, walaupun kita tidak mendapat platform silang dengan pengenalan permainan di Nintendo Switch, Blizzard telah menjelaskan bahawa mereka tidak akan menganggapnya berhenti dari masalah ini dan bahawa peminat permainan mungkin mendapat permintaan mereka dipenuhi dalam masa terdekat.

    "Kami telah melihat bagaimana permainan rentas sistem yang menarik bagi komuniti kami, dan kami sangat gembira dengan potensi itu," kata Blizzard dalam kenyataan mereka. "Masih banyak pekerjaan yang harus dilakukan di pihak kami dan platform untuk menentukan sama ada ini adalah sesuatu yang masuk akal untuk Overwatch."

    Menurut beberapa laporan yang berasal sebelum kedatangan permainan di Nintendo Switch, dikhabarkan bahawa permainan ini sama sekali tidak akan menampilkan sokongan lintas platform untuk permainan ini ketika berbicara tentang permainan di Switch. Malangnya untuk pemain Nintendo Switch, ini disahkan oleh Blizzard semasa demo versi Nintendo Switch permainan dengan Blizzard mengatakan bahawa permainan akan menerima kemas kini yang konsisten pada Switch tetapi akan selalu terpisah dari platform lain walaupun dengan pengenalan cross- platform.

    Walaupun malang, dapat dilihat mengapa Blizzard memilih untuk memisahkannya kerana kemungkinan pengguna Sukar untuk bersaing dengan pengguna Xbox dan PlayStation dari segi pergerakan dan beberapa perkara penting faktor.

    Begitu juga alasan mengapa kebanyakan permainan hampir tidak pernah memperkenalkan platform silang untuk konsol dengan sistem PC. Tetikus dan papan kekunci menyediakan cara pergerakan yang lebih lancar dan membolehkan pemain melakukan pergerakan tertentu hampir mustahil dengan Pengawal kerana cara input yang lebih perlahan, sebab itulah masuk akal bahawa Blizzard akan menjaga pemain Konsol terpisah dari pemain PC. Tanpa mengira had, platform silang adalah ciri yang dinikmati oleh semua peminat permainan dan semoga akan diterima lebih awal daripada yang lain.


    Video YouTube.: Adakah Overwatch Cross-Platform

    02, 2024