Apakah Pengklonan Dan Cara Menglon Android Anda (06.02.23)

Ramai di antara kita akan bersetuju bahawa memiliki telefon baru adalah salah satu perasaan terbaik yang dapat diberikan oleh dunia material ini, terutamanya sekarang bahawa telefon pintar dibuat lebih berteknologi tinggi dan dilengkapi dengan ciri daripada tahun-tahun yang lalu, tidak diragukan bahawa anda ingin memulakan dengan menggunakan alat baru anda sepenuhnya. Namun, satu perkara mungkin membawa anda selangkah ke belakang: memindahkan fail dan aplikasi dari peranti lama ke yang baru.

Sudah tentu, anda boleh terus maju dan menyiapkan peranti baru anda sebagai yang baru, tetapi jika anda mempunyai banyak fail dan data yang diperlukan pada yang lama, termasuk kemajuan aplikasi dan permainan, mungkin sukar untuk dilepaskan. Nasib baik, ada perkara seperti pengklonan telefon. Dalam artikel ini, kami akan membimbing Anda untuk mengklon Android, yang membolehkan anda mendapatkan semua data dari satu peranti Android ke perangkat lain.

Android Backup Vs. Klon Android

Anda mungkin pernah mencuba menyandarkan peranti mudah alih anda sebelum ini, dengan berfikir bahawa dengan berbuat demikian akan membolehkan anda menyimpan semua data anda dari satu peranti dan mengaksesnya di peranti lain, hanya untuk mengetahui bahawa tidak semuanya disandarkan. SMS, kenalan, dan data lain seperti kemajuan permainan, biasanya tidak akan disertakan dalam cadangan biasa. Lebih jauh lagi, walaupun anda dapat membuat sandaran aplikasi, biasanya hanya bermaksud memuat turun dan memasang aplikasi yang ada pada peranti lama pada yang baru, tetapi data dan kemajuan tidak akan berlaku. Apabila anda mengklon peranti Android, semua yang ada di perangkat lama anda akan disalin ke yang baru, menjadikan peralihan lebih mudah dan cepat, seolah-olah anda sama sekali tidak mengubah peranti!

Cara Mengklonkan Telefon Menggunakan CLONEit

CLONEit adalah aplikasi dari SuperTools Corporation yang memungkinkan anda "menyalin semua data secara batch" tanpa harus melakukan root pada peranti anda. Ia dapat membuat sandaran dan memindahkan 12 jenis data mudah alih, termasuk kenalan, mesej, log panggilan, aplikasi dan data aplikasi, dan fail dan tetapan lain, dalam dua langkah mudah - tanpa memerlukan kabel, komputer atau rangkaian. Untuk membuat klon peranti lama anda di telefon baru anda, ikuti langkah-langkah berikut:

  • Pertama, pasang CLONEit pada kedua peranti anda.
  • Buka aplikasi pada kedua peranti. Anda akan melihat dua pilihan: Pengirim dan Penerima.
  • Seperti logiknya, ketuk Pengirim pada perangkat yang mengirim data dan Penerima menerima data pada masa yang sama. untuk memulakan. Peranti penghantaran akan mengesan peranti penerima. Cukup sahkan bahawa memang peranti itu dengan mengetuk nama peranti yang ditunjukkan di layar.
  • Setelah pemasangan berjaya, hotspot Wi-Fi akan diaktifkan pada kedua peranti.
  • Sekiranya anda tidak mahu memindahkan semuanya, anda boleh memilih data untuk dipindahkan dari pengirim. Jika tidak, ketik Mula untuk menyalin semuanya. Pemindahan data sekarang akan bermula.
  • Sekarang, tunggu sahaja pemindahan selesai, dan anda sudah selesai!
Cara Mengklonkan Android Menggunakan dr.fone - Tukar

Jika anda rasa anda akan lebih selesa mengklonkan telefon anda menggunakan komputer atau anda perlu beralih dari iOS ke Android, maka dr.fone - Tukar adalah sahabat anda. Aplikasi desktop ini tersedia untuk Windows dan macOS. Dan kerana kita berbicara tentang pengklonan Android, kita akan fokus pada cara menggunakan program ini untuk mengklon satu Android ke yang lain.

  • Pertama, pasang dr .fone - Hidupkan komputer Windows atau Mac anda. Sementara itu, sambungkan kedua-dua peranti anda ke PC menggunakan kabel USB masing-masing.
  • Setelah berjaya memasang, lancarkan aplikasi desktop.
  • Kit alat program akan menunjukkan beberapa pilihan kepada anda. Klik ‘Tukar.’
  • Kini aplikasi harus mengesan peranti Android yang anda sambungkan ke komputer anda.
  • Salah satu daripadanya akan ditandai secara automatik sebagai img dan yang lain menjadi tujuan.
  • Seterusnya, anda mesti memilih fail dan data yang ingin anda klon. Sekiranya anda mahukan salinan tepat peranti lama anda, centang semua kotak.
  • Klik 'Mula Transfer' setelah anda selesai memilih fail dan data yang ingin anda kloning.
  • Sekarang , tunggu sahaja pengklonan selesai. Jangan putuskan sebarang peranti anda sehingga prosesnya selesai.

Dengan mengklonkan telefon Android anda, anda dapat memanfaatkan ciri perkakasan dan perisian terkini yang ditawarkan oleh peranti yang lebih baru sambil tetap menikmati program dan mendapatkan akses ke data dan fail yang anda ada pada peranti lama anda. Untuk memastikan proses pengklonan berjalan lancar, muat turun dan pasang alat pembersih Android untuk menyingkirkan perkara yang boleh menjejaskan prestasi peranti anda.


Video YouTube.: Apakah Pengklonan Dan Cara Menglon Android Anda

06, 2023